25 Mart 2012 Pazar

KPDS İşte Yayınları Yaprak testleri


KPDS hazırlık serüvenim tekrar başladı. Sınav soru sayısı 2 yıl önce 100'den 80'e indi. 100 soru zamanlarında en son sınavlardan bir kaç kez 88 almış bir soru ile 90'ı kaçırmıştım :( Şimdi 90 için tekrar çabalayacağım, ancak hiç kolay olmadığını benim gibi deneyecek herkesin bilmesini isterim.

1. 2 yıllık bir aradan sonra ingilizcem baya bişeyler kaybetmiş , tekrar ciddi çalışma gerekiyor.
2. Kelime eksikleri çok fazla oluyor kelime çalışmak gerekli..
3. Soru sayısının 80'e düşmesinin ardından sınavın zorlaştığı ve soruların daha seçici hale getirildiği çok aşikar..

KPDS hazırlığım İşte Yayınlarının 2011 basımı yaprak testlerini çözmekle başladım. Malum artık eski kitaplar işe yaramıyor yeni sınava göre hazırlanmış dökümanlara ihtiyaç duyuyorsunuz.

İşte Yayınları Yaprak testler hakkındaki görüşüme gelince;

1. Testlerin tamamını çözmüş biri olarak çok zorlayıcı testler olduğunu söyleyebilirim. Çeldirici sorular çok fazla, ancak sınavdaki soru tiplerine uygun olarak hazırlanmış.
2. Reading kısımlarında bazı pasajlar ciddi anlamda benim zorladı. Bazılarında full doğru yaparken bazılarında doğru sayım diplerdeydi.
3. Yaprak testler kesinlikle daha özenli hazırlanabilirdi çünkü;
  • Yanlış şıklar tespit ettim, bazı soruların cevapları yanlış verilmiş
  • Bazı cümlelerde ve kullanılan kelimelerde daha vardı. ( 18 aylık bir çocukla ilgili bir cümle kurmaya çalışırken cümle yanlış kurulmuş ve 18 yaş şeklinde yazılmış, month yerine old kullanılmış. )
  • Pasajlarda deyimlere yer verilmiş ve sorular da deyimle entegreli olarak sorulmuş,
  • Advanced düzeyinde kelimeler pasajlarda yer verilmişti.
4. Yaprak testlerden öğrendiğim bazı kelimeleri sizinle de paylaşacağım...Kelimeleri ben ingilizce ingilizce sözlükten çalışıyorum, türkçe anlamlar malesef kalıcı olmuyor ve anlamları doğru anlamanıza yardımcı olmuyor, işinizi zorlaştırıyor.

Testlerin sonunda biraz hayal kırıklığı yaşadım, özellikle pasajlar beni çok zorladı. Ama pes etmeden hazırlanmaya devam edeceğim. İlk sınav 20 Mayısta...20 Mayısta olmazsa sonrakinde mutlaka alacağım artık A dereceyi...

Bu arada yapacaklarıma gelince.....

Bol bol okumaya devam, okumak cidden ingilizceyi çok geliştiriyor. Sınav taktiği vb. gibi şeyleri ben pek anlamıyorum, bence olay tamamen okumak ve dili geliştirmekten geçiyor, tabiki de benim gibi yüksek notları hedefliyorsanız...Demeke istediğim, 70 vb. gibi bir puan hedefleyenler için sınav taktikleri de ayrıcı olabilir...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder