27 Nisan 2012 Cuma

Diyetteyseniz Akşam için Karnabahar Salatası Çok Doğru Bir Alternatif



Dün akşam için karnabahar salatası yaptım, blogta paylaştığım menümde de farketmişsinizdir. Değişik salata alternatifleri ile sağlıklı beslenmek ve diyet yapmak gerçekten daha kolay oluyor. Değişik salatalar denemek isteyenlere ve formunu koruyanlara şiddetle tavsiye ederim.


Tarif için Portakal Ağacı ve bir kaç diğer siteden esinlendim. Ancak yine farklı şeyler katarak kendi tarifimi yarattım. Resmini de akşama ekleyeceğim

Gelelim tarifime 

Malzemeler: ( 2 porsiyon için )

Yarım karnabahar
İstediğiniz kadar brokoli
2 domates
2-3 adet salatalık turşusu
3 adet yeşil biber
2 çorba kaşığı mısır
İsteğe bağlı yeşil zeytin
Yarım demet maydonoz dereotu
1 adet kırmızı biber

Sosu için:

Tarifteki yağ miktarı yüksekti ondan ben azalttım. Yarım limon suyu, 2 çorba kaşığı zeytin yağı, 1 tk nar ekşisi ve tuz

Tarif:

Brokoli ve karnabaharı 5 dakika buharda haşladım. ( Tefal Nutricook'un buhar tenceresi var ben onda yapıyorum. ), daha sonra tüm malzemeleri doğrayıp, sosu ayrı bir kapta hazırlayıp karışıma dökün. Salatayı kapaklı bir kaba koyup kapağını kapatıp sosla birlikte iyi bir çalkalarsanız sos güzelce heryerine dağılıyor salatanın.

Sonuç: Salata Oldukça lezzetliydi

Unutmayalım insan mutlu olmak istedikten sonra güzel bir salata yemekle bile mutlu olabilir

Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun...

2 yorum:

  1. hmm bunu dusunebilirim, guzemis canim. Tesekkurler ve ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım denersen şimdiden afiyet olsun ;)

      Sil