18 Mayıs 2012 Cuma

Kurabiye Canavarı 1 Ben 2 Kurabiyesi :)

Orjinal Adı = YULAFLI KURABİYE


Kurabiyelere olan aşkım küçüklüğümden beri süregelmiştir. O kadar sevdiğim halde sağlıklı beslenmeyi öyle bir hayatımın parçası haline getirdim ki 1 paket margarin ile yapılan kurabiyeleri yemek içime sinmiyor..Hem diyete müsait değil hem de margarinlerle damarlarımı tıkayamam...

Türkiyede hala bu konuda tam bir bilinç oturmamış, olur olmaz her yere margarin eklenen tarifleri gördükçe şaşkınlığım artıyor.Kısacası ben tercih etmiyorum, 40 yılda bir yapsam da margarin koymam, pek de bir fark olmuyor...

Aşağıda paylaşacağım tarif tüm diyet yapan ve sağlığına dikkat eden bloggerlara gelsin ;) Diyetisyenden de tarif için onay aldık :) herkes bu tarife bayılıyor. Oldukça sağlıklı yağsız unsuz şekersiz bir kurabiye tarifi daha ne olsun :)


 Malzemeler:

2 elma,
1 muz,
1 tk tarçın,
1 bardağa yakın etinin karışık müslisi veya yulaf
biraz ceviz,biraz süt,
3 tane kuru kayısı,
Üzerine de çok az bitter çikolata rendeleyebilirsiniz.
10-15 dakika pişirmeniz yeterli olur....

Yukarıdaki karışıma Alabildiğince yulaf ekliyoruz.İsterseniz içindeki malzemeleri değiştirebilirsizin, kuru meyve,armut, vb. kendi kurabiyenizi kendiniz yaratın, yulaf ezmesi..Hafif yumuşak oluyor, sert olmasına gerek yok.Hepsini karıştırıyoruz,kurabiye şekli verip sonra fırında pişiriyoruz ( 150 dk yeter, ben mikrodalgada 10 dk pişiriyorum, tam sertleşmesin kurabiyeler yoksa tadı azalır, hafif yumuşak olsun.

NOT: Yukarıdaki fotoda yer alan benim yaptığım, eğer biraz da yulaf kepeği ekleyerek yaparsanız aşağıda ve yandaki gibi biraz daha kurabiyemsi bir kıvam elde edebilirsiniz, sadece müsli koyarsanız daha kıtırımsı bir kurabiye oluyor.



Tarifle ilgili diğer detaylar ve yorumlar içinBURAYA TIK TIK:)

6 yorum:

  1. yulaflı kurabiyelere bayılıyorumm ben de kurabiye canavarıyımm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldukça güzel oluyor tavsiye ederim canım...blogun çok güzelmiş seni takip etmeye başladım ;)

      Sil
  2. merhabalar ben geldim. tariften güzel birşey olduğunu düşündüm ama malesef fotolar çıkmamış. Bir de bana bıraktığınız yoruma cevap vermek istedim. Kepekli poğaçaya ayçiçek yağı katmak istemezseniz, zeytinyağı katmanızı öneririm. Böylece sizin istediğiniz gibi daha sağlıklı olur. ama bence sıvıyağ miktarını azaltmayın. Kepekli un, çok kuru ve yutkunmayı zorlaştıran bir yapıya sahip olduğu için, yağ kullanmanızı öneririm. Muhabbetle kalın...

    YanıtlaSil
  3. dün gözüken fotolar bugün gözükmüyor ya :( sanırım bir sorun oldu...bir düzeltmeyi deneyim ben teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Hem saglikli hem lezzetli ellerinize saglik :))

    YanıtlaSil